مقالات

انتخاب و مشاوره با بهترین وکیل طلاق در اصفهان

وکیل طلاق در اصفهان به فرد متخصصی گفته می شود که نقش پشتیبان و کمک کننده در امور طلاق زوجین را دارد. یک وکیل متخصص در زمینه طلاق، می تواند روند حقوقی طلاق را بدون اتلاف وقت و از بین رفتن حقوق شرعی و قانونی زوجین می باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای یافتن بهترین و باتجربه ترین وکیل طلاق در اصفهان به سایت سرکار خانم اکرم بهشتی مراجعه کنید.خانم بهشتی وکیل و مجرب طلاق در اصفهان است که با بالاترین سابقه و با پرونده های موفق در این زمینه یک مشاوره خوب برای شما خواهد بود. در این مقاله علاوه بر دریافت مشاوره می توانید با اطلاعات خود را افزایش دهید.

نحوه مطالبه مهریه در قانون جدید

همانطور که می دانید طبق قانون جدید مهریه که در سال ۹۴ اعلام شد، حد نصاب پرداخت سکه بهار آزادی فقط ۱۱۰ سکه یا معادل قیمت آن است. بنابر این قانون زنان بابت عدم پرداخت سکه بهار آزادی تا ۱۱۰ عدد امکان جلب همسر را خواهند داشت. درصورتی که زوج بعد از مطالبه مهریه توسط زوجه صد و ده سکه‌ای که مقرر شده را نقدا یا به روش‌های مختلف پرداخت کرده باشد، زوجه برای مابقی مهریه که مازاد بر این تعداد است امکان جلب زوج را برای دریافت مهریه نخواهد داشت.
البته برای اخذ مهریه چنانچه مهریه بیش از ۱۱۰ سکه بهار آزادی باشد، زوجه برای مطالبه الباقی مهریه باید میزان اموال و دارایی‌های شوهر خود را به دادگاه ثابت کنید. طبق قانون اثبات این ادعا بر عهده زوجه است. درغیر اینصورت، زوج برای عدم پرداخت الباقی مهریه جلب قانون نخواهد شد.

وکیل طلاق در اصفهان

راه‌های به اجرا گذاشتن مهریه

دو روش قانونی برای به اجرا گذاشتن مهریه وجود دارد که شامل مراجعه به اداره ثبت و دادگاه می‌باشد:

مراجعه به اداره ثبت

برای به اجرا گذاشتن مهریه از این روش، زن باید در ابتدا برای مطالبه مهریه به دفترخانه‌ی ثبت عقد خود مراجعه کند. بنابراین در مرحله اول لزومی ندارد زوجه مستقیماً به دادگاه رجوع کند. لذا، زن همراه با مدارک مربوطه به دفترخانه‌ای که محل وقوع عقد نکاح بوده، مراجعه و تقاضای صدور اجرائیه کند.
سردفتر پس از صادرشدن اجراییه، پرونده مربوطه را به اداره ثبت اسناد و املاک یا ( اداره اجرای مهریه) ارسال می‌کند. بعد از تنظیم پرونده در اداره اجراییه مهریه، زن می‌تواند تقاضا ممنوع الخروجی و توقیف اموال نماید.
در صورتی که زن بتواند وجود اموال شوهر را ثابت کند، می‌تواند تقاضای توقیف و ارزیابی و در نهایت مزایده اموال کند.
ولی چنانچه به مدت ۲ ماه تایید وجود اموالی از زوج ثابت نشود و یا بعد از ۶ ماه پرونده مهریه به نتیجه‌ای نرسد، زوجه یا وکیل او می‌تواند درخواست کند که گواهی مبنی بر مراجعه به دادگاه برای وی صادر شود.

مراجعه به دادگاه

همانطور که گفتیم بعد از گرفتن وکیل طلاق در اصفهان ، زوجه برای گرفتن مهریه در ابتدا از طریق اداره ثبت اقدام کند زیرا نمی‌تواند مستقیماً به دادگاه رجوع کند. پس از این وقتی زوجه نمی‌تواند از این طریق مهریه را مطالبه کند به دادگاه مراجعه می‌کند تا دادگاه تکلیف دریافت مهربه را مشخص کند و مهریه‌اش را از شوهر بگیرد.
درصورتی که مرد استطاعت مالی برای پرداخت مهریه زن را نداشته باشد می‌تواند درخواست اعسار از پرداخت مهریه نماید که در چنین شرایطی پرداخت مهریه به صورت اقساطی اجرا می‌می شود.
بنابر ماده ۲۲ قانون حمایت از خانواده هرگاه مهریه زن در زمان وقوع عقد تا ۱۱۰ سکه تمام بهار آزادی یا معادل آن ثبت شده باشد، وصول مهریه مشمول مقررات ماده (۲) قانون اجرای محکومیت‌های مالی خواهد شد. اگر مهریه زن از میزان مشخص شده بیشتر باشد، برای مازاد آن، ملائت زوج ملاک برای پرداخت است. لازم به ذکر است که طبق مقررات محاسبه مهریه به نرخ روز محاسبه می‌شود.

وکیل طلاق در اصفهان

مشخصات بهترین وکیل طلاق در اصفهان


از نظر اکثر افراد بهترین وکیل طلاق در اصفهان کسی است که شرایط کنونی موکل خود را در نظر داشته باشد. وکیل خوب با پیگیری های منظم و مداوم پرونده دعوی طلاق از جانب زوجه، در کمترین زمان بتواند حق و حقوق قانونی موکل خود را دریافت کند.با در اختیار داشتن یک وکیل طلاق مجرب که در زمینه‌های حقوقی و کیفری تخصص کامل دارد، زودتر و بهتر به نتیجه مورد نظر خود خواهید رسید.
یک وکیل طلاق خوب با ارائه مشاوره حقوقی تلفنی و یا حضوری، نگارش دادخواست یا شکواییه، اظهارنامه و یا لایحه و پذیرش وکالت موکل خود را در مسیر طلاق یاری و مشاوره می دهد. معمولا پرونده‌های طلاق ‌که بدون استفاده از وکیل طلاق هستند به سرانجام مورد نظر افراد نخواهند رسید.


به طور کلی مشخصات بارز یک وکیل طلاق مجرب شامل موارد زیر می شود:

  • علم و آگاهی کامل به کلیه مواد قانونی طلاق، به ویژه ماده های ۱۱۲۷ تا ۱۱۳۳ در قوانین مدنی و بکاگیری درست آنها در روند پرونده
  • آشنایی با همه مراحل مربوط به طلاق توافقی و یا اجرای طلاق از جانب زوجه و زوج
  • رسیدگی و پیگیری مداوم و به موقع پرونده های طلاق به ویژه در روند طلاق از سمت زوج
  • برخورداری از علم روانشناسی و شناخت صحیح شرایط هریک از زوجین و ارائه مشاوره و کمک های لازم برای کاهش عوارض و آسیب‌های ناشی از طلاق
  • بهره مندی از هوش و ذکاوت بالا در جهت رعایت مصلحت موکل و همچنین؛ عدم تضییع حقوق مادی و معنوی افراد پرونده

مشاوره با وکیل طلاق

متاسفانه برای اکثر افراد وقتی تصمیم به طلاق می‌گیرند بسیاری مشکلات اقتصادی، اجتماعی و حقوقی به وجود می آید، که تنها با حضور یک وکیل باسابقه خوب و متبحر در امور طلاق می توان این عوارض را کاهش داد.بنابراین چنانچه در مسائل پیچیده و پرتنش طلاق درگیر شده اید و ساکن استان اصفهان هستید؛ حتما از طریق شماره های درج شده در سایت با این موسسه حقوقی تماس بگیرید.
یکی از وکلای مجرب و با سابقه درخشان در زمینه طلاق و مهریه در اصفهان، سرکار خانم اکرم بهشتی هستند که آماده ارائه اطلاعات و مشاوره لازم به شما عزیزان هستند‌.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − شش =