مقالات

گرفتن وکیل مهریه در اصفهان

وکیل مهریه در اصفهان

وکیل مهریه در اصفهان با عنایت به شرایط، قوانین و راهکارهای درست در زمینه دریافت مهریه می تواند روند دادگاه را به سرعت پشت سر بگذارد.
در صورت وجود وکیل مهریه با تجربه و آگاه روند دادگاه با موفقیت و نتیجه دلخواه انجام می گردد.
از آنجاییکه مطالبه مهریه از زمان وقوع عقد برای زن امکان‌پذیر است بهتر است با کمک یک وکیل متخصص انجام گیرد.
امروزه اکثر پرونده‌های دادگاه در زمینه دریافت مهریه بعد از طلاق است که خانم‌ها برای رسیدن به هدف خود چالش‌های زیادی را باید پشت سر بگذارند. در این مقاله می توانید روش های دریافت مهریه خانم‌ها در دادگاه را مطالعه کنید و بیشتر با قوانین آن آشنا شوید‌.

قوانین جدید و مشاوره با وکیل مهریه در اصفهان

طبق قوانین جدید، مهریه ممکن است به صورت وجه نقد و به نرخ روز محاسبه شود که زوج نیز مکلف به پرداخت کل مهریه است. اما، ۲ نکته مهم را باید در نظر بگیرید:

  • چنانچه زوج فوت کرده باشد، مهریه زوجه صرفاً تا زمان فوت او و به نرخ روز محاسبه خواهد شد، البته نه در زمان انحصار وراثت یا مطالبه مهریه.
  • منظور از نرخ روز، پرداخت مهریه توسط شوهر است، نه تاریخ اقامه دعوی و ارائه دادخواست توسط زن.
    طبق توافق زوجین مهریه زن می‌تواند شامل سکه بهار آزادی، سکه امامی، نیم سکه و ربع سکه باشد. گرفتن مهریه به هر صورت که باشد باید ابتدا از طریق اداره ثبت یا دادگاه انجام شود.
  • درصورت پایین بودن مبلغ مهریه زوجه برای اجرا گذاشتن مهریه خود می‌تواند به شورای حل اختلاف محل سکونت خود مراجعه کند.
  • چنانچه زوج اموال منقول یا غیر منقولی که بخشی از مستثنیات دین نباشد را داشته باشد، زوج می‌تواند از طریق اداره ثبت درخواست توقیف اموال بدهد و یا شوهرش را ممنوع الخروج نماید که ابن مورد هزینه‌های رسیدگی کمتری نیاز دارد. ولی درصورتی که زوج اموالی غیر از مستثنیات دین نداشته باشد زن باید برای دادخواست و مطالبه به دادگاه مراجعه کند.
  • کلیه این قوانین و شرایط نیاز به یک فرد متخصص و باتجربه دارد که بدون صرف هزینه های بیشتر و صرفه جویی در زمان به بهترین نتیجه رسید.
    گرفتن وکیل مهریه در اصفهان با هدف تسهیل و تسریع فرآیند دریافت مهریه از مراحل اصلی است. در همین راستا دکتر اکرم بهشتی وکیل مجرب و متخصص در این زمینه شما را به خوبی راهنمایی خواهد کرد تا در این مسیر تنها نباشید.
وکیل مهریه در اصفهان

شرایط مطالبه مهریه از پدر شوهر

هرچند طبق قانون مسئول پرداخت مهریه شخص زوج است و امکان مطالبه مهریه با توقیف و وصول از محل اموال زوج امکان‌پذیر است. در برخی موارد نادر می‌توانند مهریه را از سایر افراد مخصوصاً پدرشوهر در مواردی که توسط وکیل مهریه در اصفهان ، گفته می‌شود مطالبه کرد:
۱- در مواردی که شخص ثالثی نظیر پدر زوج برای پرداخت مهریه ضمانت کرده باشد.
۲- زمانی که فرد دیگری برای پرداخت مهریه در شرایط ضمن عقد امضاء و تعهد داده باشد.
نکته : تفاوت مواردی که ذکر شد این است که در حالت اول زوج نیز مسئولیت پرداخت مهریه را دارد و زوجه برحسب کیفیت ضمانت حق مراجعه به ضامن یا شوهر را دارد. ولی در حالت دوم زوج هیچ مسئولیتی در قبال پرداخت مهریه ندارد و از همان ابتدا شخص دیگری متعهد برای پرداخت مهریه خواهد بود.
نکته : در شرایطی که با فوت مورث زن اقدام به توقیف سهم الارث او نماید اصولاً پرداخت‌کننده مهریه شوهر خواهد بود و اموال توقیف شده در قالب قهری ارث به مالکیت او می رسد که با مورد بالا قابل مقایسه نیست.

اموال قابل توقیف برای گرفتن مهریه

  • انواع وسیله نقلیه
  • سپرده‌ها و حساب‌های بانکی
  • سهام شرکت‌ها و اوراق بهادرار
  • اموال موجود نزد اشخاص بدهکار
  • کلیه اموال غیر منقول شامل املاک، آپارتمان، مغازه و زمین

شرایط قسط‌ بندی مهریه


چنانچه زوج به دلایلی توانایی مالی یا دسترسی به اموال خود را برای پرداخت مهریه نداشته باشد و امکان پرداخت کل مهریه را به صورت یکجا نداشته باشد می‌تواند با ثبت اعتراض درخواست اعسار کند. در این شرایط تا ۳۰ روز فرصت دارد کلیه مدارک مرتبط با اعسار خود را به دادگاه ارائه کند. تا زمانی که توسط قاضی مدارک در دست بررسی است، حکم جلب مرد صادر نمی‌شود.
پس از اینکه دادگاه اعسار را پذیرفت، با درنظرگرفتن وضعیت مالی زوج، مبلغی به عنوان پیش قسط و الباقی به صورت اقساطی براساس میزان درآمد زوج ماهیانه یا چندماهه تعیین می‌شود. مبلغ پیش قسط و اقساط هیچ معیار مشخصی وندارد و مبالغی که تعیین می‌شود براساس شرایط مالی مرد و دفاعیات زن مشخص خواهد شد.
لازم است بدانید در مواقعی که درخواست طلاق از جانب مرد باشد، قاضی پرونده سختگیری بیشتری برای تأیید اعسار مرد دارد و در برخی شعب اعسار مرد پذیرفتخ نخواهد شد و مرد را مکلف و موظف به پرداخت یکجا مهریه می‌کنند. در موارد محدودی هم که پذیرفته شود مبلغ پیش قسط سنگینی توسط قاضی اعلام می‌شود.بهتر است بدانید پرداخت پیش قسط و اقساط مهریه حتماً باید به صورت منظم باشد در غیر اینصورت مشمول پرداخت جریمه شده و در موارد پرتکرار جلب زوج وجود دارد. روش های جلب زوج و دریافت جریمه را می توانید از طریق وکیل مهریه در اصفهان پرس و جو کنید.

وکیل مهریه در اصفهان

گرفتن وکیل مهریه در اصفهان


نکته آخر اینکه، مطالبه مهریه حق قانونی و شرعی زن است که با جاری شدن عقد نکاح به وی تعلق گرفته است. هیچ دلیلی نمی‌تواند حق گرفتن مهریه را از زن سلب کند. درعین حال، مرد نیز تحت هر شرایطی مکلف و موظف به پرداخت است.
بنابراین برای گذراندن سریع‌تر و بدون دغدغه این شرایط بهتر است قبل از هر اقدامی با اشخاصی که در این حوزه فعالیت دارندو به قوانین حقوقی آشنا هستند مشورت نمایید.

به این توجه داشته باشید که مهریه از اصلی ترین موضوعات برای خانم ها در زمان ازدواج می باشد. زمانی که مهریه به صورت عندالمطالبه در زمان ثبت عقد در سند ازدواج اعمال شده باشد، زن در هر زمان که بخواهد می تواند مهریه را طلب کند.
ولی با این همه طی چند سال اخیر بسیاری از خانم ها با وجود قانونی و شرعی بودن مهریه برای اخذ مهریه خود با چالش های زیادی مواجه می شوند. از جهت دیگر نیز بعضی از آقایان در مقابل پرداخت مهریه مقاومت می کنند و این راه قانونی را سخت و دشوار کرده اند. بنابراین توصیه می کنیم قبل از هر گونه اقدام قانونی حتما با یک وکیل مهریه در اصفهان مشورت کنید.
اگر شما هم به تازگی در چنین وضعیتی گرفتار شدید، بهتر است در اسرع وقت با شماره های تماس مندرج در سایت وکیل با تجربه و متخصص سرکار خانم اکرم بهشتی تماس حاصل فرمایید.در این مرکز شما بدون از دست دادن فرصت و حق قانونی خود در کمترین زمان به حقوق قانونی و شرعی خود می رسید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 6 =